Salgsbetingelser

Angrerett

Vi er sikre på at du vil bli fornøyd med det nye Electrocompaniet produktet ditt, men skulle du likevel av en eller annen grunn ikke bli fornøyd, så henter vi produktet kostnadsfritt på den opprinnelige leveringsadressen og refunderer kjøpsprisen.

Før du returnerer et produkt, må du sjekke følgende:

  1. Du må ha kjøpt produktet direkte fra Electrocompaniet på nettstedet www.electrocompaniet.no;
  2. Du må kontakte Electrocompaniet og starte returprosessen senest 14 dager etter den opprinnelige forsendelsesdatoen;
  3. Produktet må returneres i den opprinnelige emballasjen, med alt utstyr inkludert, og i samme tilstand som da det var nytt; og
  4. Du må følge returinstruksjonene nøye.

* Hvis produktet er kjøpt i butikk, må du ta kontakt med butikken hvor du kjøpte produktet.

Electrocompaniet-produkt med feil eller mangler?

Vi går god for kvaliteten til produktene våre. Derfor tilbyr vi 2-års full garanti for alle solgte produkter. Nedenfor finner du en oppsummering av betingelsene i vår garanti.

Lokale lover om forbrukervern kan gi flere regler om garanti. Garanti på Electrocompaniet produkter begrenser på ingen måte de rettigheter du kan ha i henhold til slike regler.

Garantien omfatter material- og produksjonsfeil i ethvert Electrocompaniet-produkt i to (2) år, fra forsendelsesdatoen fra Electrocompaniet, eller kjøpstidspunktet i butikklokalet til en godkjent Electrocompaniet forhandler. Garantien garanterer ikke at produktene til enhver tid vil fungere uten avbrudd eller være feilfrie, eller at alle feil vil bli rettet.

Hvis ditt krav om garanti fra Electrocompaniet er berettiget, og du har returnert produktet i henhold instruksjonene som er beskrevet nedenfor, vil vi reparere eller erstatte det defekte produktet kostnadsfritt.

Hvis vi vurderer det slik at problemet ikke er omfattet av garantien, vil vi informere deg om dette og tilby reparasjon eller erstatningsprodukter mot en tilleggskostnad.

Garantiperioden forlenges ikke hvis vi reparerer eller erstatter et produkt.

Garantien overføres sammen med produktet hvis det skifter eier. Det betyr at hvis du gir bort eller selger et Electrocompaniet produkt i løpet av garantiperioden, er produktet fortsatt dekket.


Det finnes noen unntak fra garantien, inkludert men ikke begrenset til:

  • Problemer som stammer fra eksterne årsaker, f.eks. ulykker, misbruk eller feilbruk;
  • Bruk som ikke er i samsvar med produktinstruksjonene til Electrocompaniet;
  • Produkter som mangler serienummer, eller har et serienummer som er manipulert;
  • Produkter med åpne deksler eller som på annen måte er ulovlig åpnet eller endret;
  • Problemer forårsaket av bruk av tilbehør, deler eller komponenter fra andre merker.

Instruksjoner for å returnere produkter

Følg instruksjonene nedenfor for å returnere et produkt.

Kontakt kundeserviceavdelingen for å få et RMA-nummer
For å returnere et produkt må du ha et produkt retur nummer (Return Merchandise Authorization, RMA). Det kan du få ved å kontakte kundeserviceavdelingen.

Eller, hvis du returnerer et produkt i henhold til 14-dagers returretten, kan du skrive ut og sende dette returskjemaet på e-post.

  1. Bruk forsendelsesetiketten fra Electrocompaniet og behold en kopi
    Du vil motta en e-post som bekrefter RMA-nummeret. Sammen med denne e-posten vil du også få en forhåndsbetalt forsendelsesetikett for returnering. Bruk denne forsendelsesetiketten, og følg instruksjonene for å returnere produkter.
    Instruksjonene står på etiketten. Vi vil ikke kunne ta imot returnerte produkter som blir sendt med en annen transportør eller annen forsendelsesetikett. Sørg for at alle tidligere forsendelsesetiketter eller annen merking har blitt fullstendig fjernet eller tildekket, før du setter på den nye etiketten. Behold en kopi av forsendelsesetikken med sporingsnummeret.
  2. Produktet må returneres senest 14 dager etter utstedelse av et RMA-nummer
    Electrocompaniet må motta det returnerte produktet senest 14 kalenderdager etter at RMA-nummeret har blitt utstedt, og det returnerte produktet må ha samme serienummer som det som framgår av RMA-nummeret. Sørg for å pakke produktet forsvarlig, og at alt originalinnhold (brosjyrer og kabler) følger med. Når et produkt returneres i henhold til 14-dagers returretten, må det returneres i sin originale emballasje.
  3. Mottak av refusjon, et reparert produkt eller et erstatningsprodukt
    Hvis du har returnert et produkt i henhold til 14-dagers returretten, og forutsatt at du oppfyller betingelsene ovenfor, kan du forvente å motta refusjonen på kontoen din i løpet av 10-15 virkedager. Refusjonen vil bli sendt med den samme betalingsmetoden som ble brukt for den opprinnelige betalingen for kjøpet.

    Hvis du returnerer et produkt som er defekt i henhold til garantien, vil vi tilby et erstatningsprodukt. Erstatningsproduktet vil bli sendt innen 1-2 virkedager fra forespørsel om RMA. Hvis produktet ikke umiddelbart kvalifiserer for et erstatningsprodukt, vil et nytt produktet bli sendt først etter at vi har mottatt og inspisert det originale produktet. Vi kan kreve et gyldig betalingskortnummer for å sende erstatningsprodukter.

    Hvis vi ikke mottar produktet innen 14 dager, eller hvis vi kommer frem til at problemet med produktet ikke dekkes av garantien, forbeholder vi oss retten til å trekke gjeldende standardpris for varen/e fra betalingskortet ditt, eller via den betalingsmetoden som ble brukt da du bestilte.

Generelle juridiske betingelser

Electrocompaniet kan når som helst endre disse garantibetingelsene, ved å legge ut reviderte betingelser på dette nettstedet. Slike endringer vil imidlertid ikke endre betingelser som gjaldt for salg som fant sted før de reviderte salgsbetingelsene ble lagt ut på nettstedet. Hvis en del av disse salgsbetingelsene av en eller annen grunn ikke kan håndheves, skal alle de andre salgsbetingelsene fortsatt være gyldige og gjeldende.

Disse salgsbetingelsene er underlagt Norske forbrukerlover.